Totalul afișărilor de pagină

Lista mea de bloguri

Faceți căutări pe acest blog

marți, 11 mai 2010

În soare

  .................................................................................................................     
   Am ajuns rău, atât de rău, încât şi câinii râd de mine.
-Chiar aşa de rău ai ajuns? mă chestionează un câine cu blana purpurie, de o rasă incertă.
Mă fac că nu-l aud şi caut în continuare prin buzunare moneda de cincizeci de bani.
„- La naiba!", îmi zic. „Am pus-o pe aici pe undeva şi acum n-o mai găsesc. Fără ea n-am destui bani să iau o pâine."
-A ajuns atât de rău, încât nu mai are nici glas! comentează un alt câine.
-Marş! ţip la ei, vrând să par furios, puternic.
-Marş! mă îngână ei şi un câine vagabond, murdar ca dracu, îşi pune o labă în dreptul inimii şi mimează un stop cardiac.
-Doamne, ce ne-ai speriat!
Râd toţi în hohote.
Când mă pregăteam să pun mâna pe un cataroi, apare în scenă un câine-lup cu blana neagră ca smoala.
Urmează un schimb de hămăituri şi câinii încep să-şi ia tălpăşiţa.
Mă întreb ce le-o fi transmis noul venit, când mă lămureşte acela care a mimat stopul cardiac:
-Vin hingherii! Ar fi mai bine să o tai şi tu! Nu de altceva, dar să nu te confunde cu vreunul dintre noi, căci după cum arăţi, ai toate şansele...
Îl privesc în timp ce fuge, grăbit să-şi ajungă tovarăşii din urmă.
-Al naibii câine! Ce glume proaste poate să facă...
Totuşi, când apare duba, mă ascund după un bloc.
De ce?!
Aşa... Pentru mai multă siguranţă.
.....................................................................................................................
Cu acest fragment din cărticica „Doar eu şi umbra mea”, începem o dimineaţă plină de soare şi posibilităţi. Apoi, ne trezim căzuţi din paturile cu arcuri mărunţite ce mimează o saltea confortabilă şi ne dăm seama că treaba cu „posibilităţile” a fost doar un vis. Ieşim pe balconul ronţăit de timp şi privim mulţimea de fetiţe cu codiţe ce se bulucesc în direcţia falezei. Şcolăriţe fără şcoală. Măcar un lucru e de bine: soarele bate atât de tare, încât, dacă stai proţăpit pentru mai mult de zece minute, miroase a carne prăjită. A ta, bineînţeles. Şi uite aşa, începi o dimineaţă de marţi cu un grătărel.
Îmi aduc aminte de bărbatul care arăta ca un gigantic pui la rotisor. A intrat în farmacie şi a întrebat:
- Nu vă supăraţi, îmi puteţi recomanda ceva contra arsurilor?
Farmacista a început să-i prezinte produsele, dar bărbatul a oprit-o.
- Nu, că pentru astea nu am bani.
Domnişoara cochetă, a mai făcut o încercare:
- Cumpăraţi două sticle de iaurt şi ungeţi-vă cu ele pe piele.
- Iaurt..., a visat omul cu ochii deschişi. Nu am mai mâncat aşa ceva de pe vremea lui Ceauşescu.
Asta a pus capac. Farmacista şi-a reluat cititul corespondenţei elecronice, iar bărbatul s-a pierdut în mulţimea de pârliţi. Punct.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu